RETURNS POLICY (EN)

The return can be requested by mail to: info@delpmilano.it

The buyer is responsible for the return shipping costs of the product. The product may be replaced or refunded if it has defects or manufacturing discrepancies. In the event that it presents defects that are not attributable to production, there will be no replacement or refund.

All items may be returned to Delp within 14 days from the date on which the product is received according to d.l. 206/2005. The return must be communicated within and not later than 48 hours from the date on which the product is received. To request a return, the products must comply with the following conditions:

  • The security thread of the items to be returned must be intact and not broken.

  • Products must not be washed, used, or used in any way.

  • None of the tags or seals must be removed from the garments.

  • The products must be returned, without imperfections, in their original packaging, without signs of wear.

  • Each garment must include all accessories and the original packaging which was received with the order.

Return process

All customers wishing to return goods must request a return authorization code. The following two procedures are valid for all countries and for each item purchased on delpmilano.it.

The refund will take place the day following the inspection of the returned item (1-2 days from receipt of the return), using a coupon code that is always valid, with an amount equal to the amount of the returned purchase.

Indicating the order number and the object to be returned, the documentation to be stamped on the package will then be sent by the returns manager.

The return shipment must be made in the same country as the one to which the order was delivered, using the label indicated in the authorization email. If the customer sends the shipment with a different shipping label, we are not responsible in case of damage or loss of the package.

The buyer is responsible for the return shipping costs of the product. The product may be replaced or refunded if it has defects or manufacturing discrepancies. In the event that it presents defects that are not attributable to production, there will be no replacement or refund.

The deadline for the return shipment is 14 days from the date of receipt of the order, communicated no later than 48 hours.

Delp reserves the right to refuse unauthorized returns or returns that do not comply with all established conditions

POLICY RESI (IT)

Il reso può essere richiesto via mail a: info@delpmilano.it

L’acquirente è responsabile delle spese di spedizione per la restituzione del prodotto. Il prodotto potrà essere sostituito o rimborsato qualora presenti difetti o difformità di fabbricazione. Nel caso in cui presenti difetti non imputabili alla produzione non sarà prevista alcuna sostituzione o rimborso.

Tutti gli articoli possono essere restituiti a Delp entro 14 giorni dalla data in cui il prodotto è stato ricevuto ai sensi del d.l. 206/2005. Il reso dovrà essere comunicato entro e non oltre 48 ore dalla data in cui si è ricevuto il prodotto. Per richiedere un reso, i prodotti devono rispettare le seguenti condizioni:

  • Il filo di sicurezza degli articoli da restituire deve essere integro e non rotto.
  • I prodotti non devono essere lavati, utilizzati o utilizzati in alcun modo.
    Nessuno dei cartellini o dei sigilli deve essere rimosso dagli indumenti.
  • I prodotti dovranno essere restituiti, senza imperfezioni, nella loro confezione originale, senza segni di usura.
  • Ogni capo deve essere comprensivo di tutti gli accessori e della confezione originale ricevuta con l’ordine.

Processo di restituzione

Tutti i clienti che desiderano restituire la merce dovranno richiedere un codice di autorizzazione al reso. Le due procedure seguenti sono valide per tutti i Paesi e per ogni articolo acquistato su delpmilano.it.

Il rimborso avverrà il giorno successivo al controllo dell’articolo restituito (1-2 giorni dalla ricezione del reso), utilizzando un codice coupon sempre valido, di importo pari all’importo dell’acquisto restituito.

Indicando il numero dell’ordine e l’oggetto da restituire, verrà poi inviata dal responsabile del reso la documentazione da stampare sul pacco.

La spedizione di reso dovrà essere effettuata nello stesso Paese in cui è stato consegnato l’ordine, utilizzando l’etichetta indicata nella email di autorizzazione. Se il cliente invia la spedizione con un’etichetta di spedizione diversa, non siamo responsabili in caso di danneggiamento o smarrimento del pacco.

L’acquirente è responsabile delle spese di spedizione per la restituzione del prodotto. Il prodotto potrà essere sostituito o rimborsato qualora presenti difetti o difformità di fabbricazione. Nel caso in cui presenti difetti non imputabili alla produzione non sarà prevista alcuna sostituzione o rimborso.

Il termine per la spedizione del reso è di 14 giorni dalla data di ricezione dell’ordine, comunicata entro e non oltre 48 ore.

Delp si riserva il diritto di rifiutare resi non autorizzati o che non rispettino tutte le condizioni stabilite

More info about shipping (EN)

 1) How is shipping done?

In Italy, shipping takes place via national courier, SDA, Poste, BRT Express. For other countries, shipping takes place via international courier (DHL, UPS, FedEX, Poste) chosen as appropriate. You will always be notified via email of the TRK No. and which courier will be for your shipment.

2) How much does shipping cost?

For all of Italy shipping is completely FREE. 

In Italy, in 95% of cases, delivery takes place within 24/48 hours following shipment, a maximum of 72 hours for less central areas. (48/72h Islands) 

For European Union countries the price is €30.

 For countries outside Europe or the Rest of the World prices vary depending on the courier and customs duties

 In any case, the prices are clear and transparent, and are shown in the summary of your cart.

 

COUNTRY

SHIPPING COST

SHIPPING MANAGER

Italia

GRATIS

SDA/BRT

Europa

30,00 €

DHL/UPS

Europa (NON EU)

35,00 €

DHL/FedEX

Svizzera

35,00 €

DHL/UPS

America / Canada

60,00 €

UPS/FedEX

UK

35,00 €

DHL/FedEX

Russia

60,00 €

Poste

Resto del Mondo

In base all’indirizzo

Locale

3) What are the delivery times?

However, if the order is placed after 3pm, the order will be processed the following day. To be sure of the delivery date, rely only on the tracking code because this is provided to us directly by the courier. Shipments within the EU take 5 to 10 working days. Shipments to non-EU countries can take up to 2 weeks.

Altre informazioni sulle spedizioni (IT)

1) Come avviene la spedizione?

In Italia la spedizione avviene con corriere nazionale, SDA, Poste, BRT Express. 

Per gli altri paesi la spedizione avviene con corriere internazionale (DHL, UPS, FedEX, Poste) scelto a seconda dei casi.

Vi sarà comunicato sempre tramite email il TRK N. e quale sarà il corriere per la vostra spedizione. 

2) Quanto costa la spedizione?

Per tutta l’Italia la spedizione è completamente GRATIS.

In Italia nel 95% dei casi la consegna avviene nelle 24/48 ore successive alla spedizione, al massimo 72 ore per le zone meno centrali. (48/72h Isole) 

Per i Paesi dell’Unione Europea il prezzo è di 30€.

Per i Paesi dell’Extra-Europa o Resto del Mondo i prezzi variano a seconda del Corriere e delle Tasse Doganali

In ogni caso i prezzi sono chiari e trasparenti, e sono riportati nel riepilogo del Vostro carrello.

 

NAZIONE

COSTO

CORRIERE

Italia

GRATIS

SDA/BRT

Europa

30,00 €

DHL/UPS

Europa (NON EU)

35,00 €

DHL/FedEX

Svizzera

35,00 €

DHL/UPS

America / Canada

60,00 €

UPS/FedEX

UK

35,00 €

DHL/FedEX

Russia

60,00 €

Poste

Resto del Mondo

In base all’indirizzo

Locale

 

3) Quali sono i tempi di consegna?

 

Se l’ordine però viene effettuato dopo le ore 15, l’ordine verrà evaso il giorno successivo.

Per essere sicuri sulla data di consegna, fare affidamento solo sul codice di tracking perché questo ci viene fornito direttamente dal corriere.

Le spedizioni all’interno dell’UE richiedono dai 5 ai 10 giorni lavorativi.

Le spedizioni verso i paesi Extra-UE possono richiedere anche 2 settimane.